piątek, 2 grudnia
Shadow

1000 km na kilku minutowym ładowaniu

Chiński producent pojazdów elektrycznych GAC Aion zaprezentował swoje nowe technologie ładowania, jednocześnie twierdząc, że prędkość ładowania jest coraz bliższa tankowaniu baku gazu niż obecny czas naładowania pojazdu elektrycznego. Dzięki wersjom 3C i 6C zaprezentowanym podczas Technology Da, nadchodzący Aion V EV firmy GAC Aion można ładować w błyskawicznym tempie bez uszkadzania akumulatora.

GAC Aion Fast Charging

Aion jest skoncentrowanay na pojazdach elektrycznych gdyż jest submarką grupy Guangzhou Automobile Corporation (GAC). Marka samochodów wypuściła już cztery pojazdy elektryczne, w tym GAC Aion S, który wzbudził kontrowersje po debiucie, gdy twierdził , że ostatecznie „przekroczy” Teslę.  Nadal czekamy, aż tak się stanie. W międzyczasie GAC Aion rozpoczął 2021 rok, ogłaszając nadchodzący SUV Aion V, wraz z akumulatorem grafenowym, który ma zapewnić niespotykane prędkości ładowania i zasięg 1000 km (~ 621 mil).

Szybkie ładowanie 3C GAC Aion umożliwia ładowanie pojazdów elektrycznych od 0-80% w 16 minut i 30-80% w 10 minut.  Tymczasem szybkie ładowanie Aion 6C może osiągnąć czas ładowania wynoszący zaledwie w osiem minut dla 0-80% i tylko pięć minut na ładowanie od 30-80%. Podczas ostatniej demonstracji ładowarka wykazała moc ładowania na poziomie 481 kW, podczas gdy akumulator został naładowany w 80%. Gdy napięcie ładowania osiągnęło 855,6 V, prąd ładowania wynosił 562,8 A, co pozwoliło naładować EV do 35,1 kWh w zaledwie 4 minuty.

GAC Aion twierdzi, że tak wysokie tempo ładowania nie powinno wpływać na akumulator EV i że nawet jeśli ładowanie 6C jest używane przez cały rok w temperaturze pokojowej, akumulator powinien wytrzymać 1 000 000 km (621.371 mil). Aion powtórzył, że te możliwości ładowania zadebiutują w Aionie V we wrześniu w dwóch wersjach – wersji 3C o zasięgu 500 km i wersji 6C o zasięgu 1000 km.

Źródło: electrek.co

5/5 - (1 ocena/y)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.