Firma Power Japan Plus poinformowała niedawno, iż opracowała nowy typu akumulatora przydatnego m.in. w samochodach elektrycznych. Najważniejszą z zalet nowych ogniw jest krótki czas ładowania, w porównani do stosowanych obecnie. Jak zapewniają wynalazcy, Dual Carbon Battery ładuje się, aż 20-krotnie szybciej niż akumulatory litowo-jonowe. Pełny cykl ładowania akumulatorów Nissana Leaf trwa obecnie około 4 godzin. Nowy typ akumulatorów, zaprojektowany przez profesora Tatsumi Ishiharę z Uniwersytetu Kyushu, ładuje się w zaledwie 12 minut. Co więcej, wynalazek Power Japan Plus praktycznie się nie grzeje (jak obecnie stosowane ogniwa), więc nie ma potrzeby dodatkowego chłodzenia dzięki czemu będą mogły bez problemu konkurować z obecnymi akumulatorami.
Nowy typ akumulatorów zbudowany z węgla, a nie jak obecne z niklu, kobaltu czy manganu. Dzięki czemu jest o wiele tańszy w produkcji. Dzięki temu, iż nie rozgrzewa się jak obecnie stosowane, nie ma ryzyka wybuchu czy pożaru pożaru w razie wypadku. Co więcej, wykorzystany węgiel to też nowość z punktu widzenia sposobu jego produkcji. Mianowicie jest to węgiel organiczny, pozyskiwany z bawełny. Dzięki czemu nowy typ akumulatorów w łatwy sposób można będzie poddać recyklingowi. Ogniwa dzięki swojej wyjątkowej strukturze można, w przeciwieństwie do litowo-jonowych, całkowicie rozładować bez obawy o uszkodzenie, co nieznaczne zwiększa jego rzeczywistą pojemność. Power Japan Plus informuje również, że nowe rozwiązanie wytrzymuje średnio 3000 cykli ładowania/rozładowywania, a mówimy tu na razie o pierwszej wersji ogniw.
Firma Power Japan Plus wybudowało już fabrykę, z której do końca bieżącego roku mają opuszczać tysiące nowych akumulatorów. Będą one przeznaczone do wykorzystywania w urządzeniach medycznych, satelitach i innych specjalnych zastosowaniach. Power Japan Plus nie będzie produkowała akumulatorów dla samochodów. Ma zamiar sprzedawać licencje na ich produkcję.